onsdag 17. september 2014

Kreativt bruk av kamera

I dag har vi utforska kamera enda mer, vi har prøvd å ta bilder når vi gjør forskjellige ting med det, tatt bilder mer på en kreativ måte.
Og noen av de forskjellige måtene er:  
Tilting: her skal man vippe kamera nedover eller oppover i det du trekker av. Du burde finne ett motiv med vertikale linjer. 

Skyve/ dra kamera: Her skal man skyve kamera mot motiver eller dra kamera fra motivet i det du trekker av. Her også burde du finne ett motiv med vertikale linjer. 

Drei på kamera/rotering; her skal man rett og slett rotere på kamera i det man tar bilde

Jeg prøvde mest på tilting, og syntes at jeg fikk til dette. På det første bilde har jeg tatt bilde av noen trær som står på skole plassen og på det andre bilde har jeg tatt bilde av en bil som står stille, men det ser ut som den kjører eller rygger.


  Kamera: Nikon D5000 Eksponeringstid: 1/10 sek ISO-hastighet: ISO 200


    
 Kamera: Nikon D5000 Eksponeringstid: 1/10 sek ISO-hastighet: ISO 200

1 kommentar:

  1. Hallo Anna.
    Du viser her til to bilder med tilting, det bildet med trærne kunne jeg ønske meg ennå mer tydelig tilting. Kanskje det er lettere med trær hvor stammen er lengere? Prøv deg frem litt til. Øvelse gjør mester. I bilbilde har du nok benyttet deg av panorering tenker jeg.

    SvarSlett